PROJE 4 AY SÜRDÜ
Ocak Ayında başlayıp Nisan Ayında sona eren projeyle ilgili bilgi veren Batman 15 Temmuz Şehitleri Anaokulu Öğretmeni Filiz Örnek “Code Name Chılds Intellıgence yani Kod adı çocuğun zekâsı adlı etwinning projesiyle bulunduğumuz dijital çağda özellikle erken çocukluk döneminde öğrencilerimizin ilgisini çeken ve bugünkü eğitimin temel dili olan kodlamayı konu aldık. Bu proje ile okul öncesi dönemde kodlamanın temellerini atmayı hedefledik. Amacımız kodlama ile çocuklarda akıl yürütme problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek çözüme odaklanmak teknolojiyi doğru kullanmak, merak dikkat duygusu uyandırmak oyun tasarlamak vb becerilerini desteklemektir
Her türlü görsel materyalleri kullanarak renklerle sayılarla basit kodlama etkinlikleri ile başlayıp devamında resim çizen robot yapımı, kendi masalımızı oluşturma, masal karakterimiz Cody oluşturma ve dijital bilgisayarlı kodlama oyunumuzu oluşturma etkinlikleri ile süreci yürüttük. Proje boyunca beyin fırtınası, istasyon soru cevap, araştırma inceleme, drama gibi birçok yöntem tekniğe yer verdik. Hazırladığımız anketler broşürlerle velilerimizi de projemize katıp düşüncelerini aldık” dedi.
“TEKNOLOJİNİN ZARARLARINI OYUNLARLA ENGELLEDİK”
Yabancı ülkelerle yaptıkları görüntülü görüşmeler ve takım çalışmalarında çocukların heyecanına şahit olduklarını belirten Örnek “Yunanistan, İtalya gibi ortaklarımızın öğrencilerinin günaydın teşekkür ederim gibi ifadeleri öğrenip görüşmelerde kullanması öğrencilerimin aynı şekilde onlara İngilizci diliyle karşılık vermesi oldukça keyifliydi. Yani bir anlamda bu proje ile farklı kültürleri tanımayı farklı dillere ilgi duymayı öğreniyor çocuklarımız ve iletişim becerileri gelişiyor. Süreç içerisinde projemize uzman konuklar davet ettik. Türkiye Scientix Elçisi Gülsüm Atile, Orf Schulwerk Elementer Müzik Hareket Eğitmeni Birgül Berna Uysal gibi çok değerli hocalarımızla webinarlarda buluştuk. Dünyanın farklı ülkelerinden birçok çocuk bu webinarlarda aynı dansı etkinliği yaparak katılım sağladılar. Bunlar hem çocuklarımız hem de biz öğretmenler için oldukça güzel deneyimlerdi. Ayrıca çağımızın en büyük sorunu olan teknoloji bağımlılığına karşın kodlama ile hazırladığımız dijital oyunlarla alternatif seçenekler sunmuş olduk. Teknolojiyi hayatın bir parçası haline getirmiş olan çocukların bu tarz hem eğlendiren hem de eğiten oyunlarla olumsuz içeriklere maruz kalmasını engellemiş olmaktayız. 4 ay süren bu proje sonucunda öğrencilerimizden ve diğer proje ortaklarımdan aldığım dönütler ile amaç edindiğimiz kazanımlara ulaştığımızı, proje ortaklarımla harika bir ekip olduğumuzu söyleyebilirim” dedi. (Seyithan Çetin)