Sergi, 350’den fazla heykel, enstalasyon, video ve seramik çalışmasıyla Türkiye sanat tarihinin en kapsamlı sergilerinden biri olarak dikkat çekiyor. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun da katıldığı açılışta, sergiye ev sahipliği yapan Artİstanbul Feshane’nin İstanbul’a çok yakıştığına vurgu yapıldı.
“HAYATIMIN EN ÖNEMLİ SERGİLERİNDEN BİRİ”
Ahmet Güneştekin, sergiyle ilgili yaptığı açıklamada, hazırlık sürecinin iki yıl sürdüğünü ve sergideki eserlerin altı yıllık bir çalışma sonucunda bir araya geldiğini belirtti. Sanatçı, yedi farklı stüdyoda üretim yaptığını ve projede yaklaşık 200 kişinin emeği bulunduğunu söyledi. Sergi kurulumunun 31 gün sürdüğünü belirten Güneştekin, eserlerin dil birliğine sahip olduğunu ve izleyicilere bütüncül bir deneyim sunduğunu vurguladı. Güneştekin, serginin her aşamasında aktif olarak çalıştığını ifade ederek, “Sabah 3’te kalkarak günde 16-18 saat çalıştım. Bu sergi için hayatımdaki en büyük emeklerden birini verdim. Sergi, kavramsal olarak bellek, hafıza, göç ve alfabe temalarını işliyor ve birbiriyle bağlantılı disiplinlerden oluşuyor” dedi.
KÜRATÖR CHRİSTOPH TANNERT’TEN ÖZGÜN BİR DOKUNUŞ
Serginin küratörlüğünü üstlenen Christoph Tannert, Güneştekin’in disiplinler arası yaklaşımını öne çıkaran bir sergi tasarımı sundu. Kayıp Alfabe sergisi, hafıza ve göç nesnelerinden mikro-ritmik video çalışmaları ile makro ölçekli heykellere kadar geniş bir yelpazede eserleri bir araya getiriyor. Sergide taş ve metal oluşumlarla heykel çalışmaları, kırkyama tekniğiyle üretilen eserler ve seramikler yer alıyor.
20 TEMMUZ’A KADAR ZİYARET EDİLEBİLİR
İBB’nin desteklediği ve sanat dünyasında büyük yankı uyandıran bu sergi, 20 Temmuz’a kadar Artİstanbul Feshane’de ziyaret edilebilecek. Sanatseverler, Güneştekin’in belleğe, göçe ve tarihsel anlatılara dair özgün yorumlarını bir arada deneyimleme fırsatı bulacak.