HER ŞEYİN BAŞI AHLAK

İnsanların inanç ve davranışını, toplumun temel ilkelerini ahlak oluşturur. Ahlak sorunu ilkesizliğe dayanır. İnsanoğlu yaptığı ahlaksız davranış ve kötülüklere mazeret üretmede mahirdir. Hiçbir mazeret kötülüğü benimsetmez.  İnananla, inanmayanın ahlaksızlığı farklı sonuçlara yol açar. Dindarların ilkesizliği, dine mesafe koyanların ilkesizliğinden daha ağır sonuç verir. 
İnanmayanın dayanağı yoktur. İnanana göre ahlaksızlığı fazla tepkiyle karşılanmaz. İnanan kutsala dayandırdığı ahlaksızlığı, kat kat zulüm üretir. İnancına, kutsalına kat, kat tepki oluşturur. Dine karşı çıkma, kutsala dil uzatmakla suçlanır. Müslüman şark ahlak ilkelerini terk edeli çok oldu. Dindarların ilkesizliği, dinsizleri geçer hale geldi.
İman ahlakından mahrum olanlar, nifak içindedirler. Kur’an-ı kerime göre; münafıklık üçe ayrılır. 
1-İnanmadığı halde inanmış görünenler (Bakara suresi;8-16.ayetler) 
2- bocalayanlar (Nisa suresi;60-62-137-143.ayetler),  
3- Kalbinde hastalık olanlar, duygu ve düşünce kirliliğinde olanlar (Enfal suresi; 49.ayet) (Ahzab suresi;12.ayet). Münafık tabiatlı birinde nifakın üç hali farklı veya eş zamanlı olarak görülür. İman ile nifak arasında geçişlerde yaşanabilir. Münafıklar birde tavırları açısından üç sınıfa ayrılabilir. 
1- İtikadi münafıklık 
2- Ameli münafıklık 
3-Siyasi münafıklık. 
Münafık; fıtrat ve ruh köküyle bağını koparmıştır.  “Bunun nedeni, onların önce iman edip sonra inkar etmeleridir. Sonunda kalplerine mühür vurulmuştur. Artık onlar (imanın hakikatini) kavrayamazlar.’’(Münafikun suresi;3.ayet) akıl tutulmasına uğramışlar. Köstebek gibi gözleri görmez olmuştur. ‘’Onları gördüğünde kalıpları hoşuna gider; konuşacak olsalar sözlerine kulak verirsin. Elbise giydirilmiş kalas gibidirler onlar. Her çığlığı kendi aleyhlerine sanırlar; onlar kökten düşmandırlar; artık onlara karşı dikkatli ol! Allah kahretsin onları nasılda savruluyorlar’’(Münafikun suresi;4.ayet)
İnsan yapısı meyyaldir. İyi ve kötüyü yapmaya kotlanmıştır. Bu yapısı dünya hayatındaki imtehan’ın nedenidir. Nefsi mutmeine hale gelerek, kötü yönleri törpülemek gerekir. Kötülüğe ulaşmak kolay, iyiliğe ulaşmak zordur, yasaklar cazibelidir. İnsan tezatlardan mürekkeptir. Kalp nereye kayarsa insan ona tabi olur. Kalplerinde hastalık olanlar, iç dünyaları bozuk olanlardır. O halde anlayacakları şekilde söyle. “Başına gelen her iyilik Allah’tan dır; başına gelen her kötülükte kendindendir. Biz seni bütün insanlığa elçi olarak gönderdik (birinin buna şahit olması gerekir ) en büyük şahit  olan Allah  yeter.” (Nisa suresi;79.ayet)
Kötülük kişisel ve toplumsaldır. İnsanın içerisinde yaşadığı düzenden kaynaklanan kötülük, insanı insana kul etmektir. İnsanı nefsine kul etmektir. Kötülüğün en büyük kaynağı da nefistir. Nefsini şeytana teslim eden, dünyada ve ahirette en büyük kayba uğrar. Şeytanın vazifesi; insanı Allaha kul olmaktan uzaklaştırmaktır. Akıl nimetini yerinde ve zamanında kullanan, Allah’a kulluk bilincinde olan şeytanın etkisinden kendini koruyandır. ‘’Fakat kim kötülük yapar ya da kendine zulmeder sonra da Allah’tan af dilerse, Allah’ı hem tarifsiz bağışlayıcı hem de eşsiz merhamet sahibi bulacaktır.’’(Nisa suresi;110.ayet).’’Zira kötülük işleyen kimse ancak kendi aleyhine işlemiş olur; Allah ise her şeyi bilendir, her hükmünde tam isabet edendir.’’(Nisa suresi;111.ayet) ‘’Kim de bir hata yapar yada günah işler ardından da onu suçsuz bir kimsenin üzerine atarsa, işte o zaman korkunç bir iftiranın ve aşikar bir günahın vebalini yüklenmiş olur.’’(Nisa suresi;112.ayet) Yüce Rabbimizin mesajı bizlere her şeyi açık ve net olarak bildirmektedir. Biz kuran-la muhatap olalım.
Rabbim ilmimi artır. İlim sahibi olan ve ilmiyle amel edenler kötülükten, ahlaksızlıktan uzaktırlar. Ahlaklıdırlar. Ahlakın olgunluğu ve koruyucusu gerçek bilgi ve bu bilgiyi hayata tatbik ile oluşur. Allah’ın her şeyi kuşatan sıfatı ilimdir. Muhammet resul ne güzel söylemiş;  Kim bildiğiyle   amel   ederse  Allah bilmediklerini öğretir. İrade; ilim ve kudretle harekete geçer. İslama göre ilim nurdur. Batıya göre ilim nar(ateş)dır. Nurdan nara dönüşen ilim kötülük kaynağıdır. İlmi ile amil olmayan kötülüğü oluşturur. Nur aydınlatır. Nar(ateş) kül bırakır. İnsanın fıtratından uzaklaşması modernleşmesidir. Modernleşmek; yeryüzünde kan dökerek, fesat çıkarmaktır. Allah’a iman olmazsa umut olmaz. Umut olmazsa ahlaksızlık artar. İlmi ve imanıyla amel eden hikmete, ahlaka ulaşır.
Allah cümlemizi ahlak sahibi olanlardan eylesin. İnşallah. Selam ve dua ile.